بررسی انواع پنجره upvc

بررسی انواع پنجره upvc موجود در بازار

بررسی انواع پنجره upvc

بررسی انواع پنجره upvc موجود در بازار

شیشه های مقاوم در برابر آتش/ لمینت پنجره دوجداره



در این مقاله قصد داریم کمی درمورد شیشه های امن پنجره یو پی وی سی و همچنین لمینت آنها صحبت کنیم و نحوه عملکرد آنها را بررسی کنیم و همچنین مقاومت آنها در برابر آتش سوزی و حرارت زیاد را بررسی خواهیم کرد پس باما همراه باشید.

شیشه های ضدحرارتی لایه میانی یا لمینت در برابر حرارت ایجاد شده در آتش سوزی مانند دیواری از کاربر حفاظت می کنند وافزایش دما در یک اتاق را برای مدت زمان خاصی محدود می کنند.

لمینت پنجره یو پی وی سی شیشه های مقاوم ضد حرارتی لمینت از یک یا چند ورق شیشه ای شناور شاخته شده است که با یک یا چند لایه میانی ترکیب شده است. به لطف لایه میانی لمینت، خطرات شکستی و آسیب دیدگی نیز کاهش یافته است و این نوع از شیشه های حفاظتی ضد حرارتی دارای ویژگی حفاظت و ایمنی می باشند. شیشه های ضد حرارتی لمینت پنجره دوجداره را نیز می توان با یک ژل شفاف پر کرد که در معرض آتش سوزی واکنش نشان می دهد و مات می شود. ژل به عنوان یک سپر حرارتی عمل می کند و درجه حرارت را در طرف غیرقابل نفوذ پنجره بسیار پایین نگه می دارد.

ترکیب با انواع پنجره دوجداره

شیشه های مقاوم ضد حرارتی می تواند با دیگر شیشه های پنجره دوجداره مانند شیشه های تزئینی و کم گسیل در همان واحدهای پنجره دوجداره ترکیب شوند.

شیشه های امنیتی پنجره دوجداره

شیشه امنیتی پنجره دوجداره محافظت در برابر تجاوز به حریم دیگری را ارائه می دهد و می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده مهم در برابر خرابکاری و تخلف عمل کند. هیچ الزام قانونی از انجمن استاندارد بریتانیا وجود ندارد که شیشه ایمنی در جایی مورد استفاده قرار گیرد. باید ریسک عدم استفاده از این نوع شیشه ها را پذیرفت و یا بیمه ای را برای آن در نظر گرفت.
منبع:

http://parsrollpayar.com/portfolio-item/%d8%b4%db%8c%d8%b4%d9%87-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%88%d9%85-%d8%a2%d8%aa%d8%b4-%d9%84%d9%85%db%8c%d9%86%d8%aa-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87/

کاهش مصدومیت ها با پنجره دوجداره ایمن

شیشه می تواند یک ماده ی خطرناک هم باشد، اما استفاده از لایه های فشرده در ساخت آن می تواند این خطرات را کاهش دهد.

وقتی که شیشه های استاندارد شکسته می شوند، می توانند باعث ایجاد قطعات و تیغه های بسیار خطرناک و برنده شوند. برای کاهش خطر جراحت و مصدومیت ناشی از شیشه های شکسته، تکنولوژی شیشه های ایمن به شکل چند لایه و فشرده توسعه یافته است، که در ساختار پنجره دوجداره به کار می رود. البته شیشه های سیم دار هم به عنوان شیشه های ایمنی شناخته می شوند که البته میزان کارایی کمتری دارند.

استفاده از شیشه های ایمن در پنجره یو پی وی سی

امروزه به کار بردن شیشه های ایمن در بعضی مکان های خانه ها و ساختمان های دیگر مانند مدارس بسیار ضروری است. شیشه های که در سقف خانه ها هم استفاده می شوند، به دلیل احتمال سقوط اجرام و قطعات بر روی پنجره دوجداره می بایستی نکات ایمنی لازم در آنها لحاظ شده باشد. استانداردهای خاصی وجود دارد که باید در ساخت این شیشه ها رعایت شود، به طور مثال توانایی تحمل فشار 45 کیلوگرم را بدون شکسته شدن داشته باشد.

شیشه های فشرده از دو یا چند لایه داخلی تشکیل شده اند، که بین دو یا چند ورقه شناور دیگر قرار می گیرند. زیرلایه های داخلی از ورقه های پی وی سی تشکیل می شوند، که نسبت به سایر مواد به کار رفته از سطح ایمنی بسیار بالاتری برخوردار هستند، به طوری که حتی در صورت شکسته شدن پنجره دوجداره این مواد اتصال خود به زیرلایه های داخلی را از دست نمی دهند و خطری افراد را تهدید نمی کند.

سایر مزایای شیشه های فشرده در پنجره upvc

ورقه های فشرده ای که در ساخت پنجره دوجداره استفاده می شود، می تواند به عنوان بازدارنده در مواردی چون سرقت و خرابکاری هم مفید واقع شود و در واقع نوعی پنجره دوجداره غیرقابل نفوذ به حساب می آیند. بسته به ترکیب مواد و ضخامت پنجره دوجداره، سطوح متفاوتی از عملکرد را می توانیم از این پنجره ها انتظار داشته باشیم، به گونه ای که در برخی موارد توانایی حفظ امنیت در برابر سلاح های گرم و یا حتی انفجار را هم می توان در یک پنجره دوجداره ایمن شاهد بود.

فرآیند ساخت پنجره دوجداره UPVC


اگر تاکنون مقالات سایت پنجره دوجداره را مطالعه کرده باشید، حتما برایتان جالب است که بدانید پنجره دوجداره چطور ساخته می شود. با ما همراه باشید تا فرایند ساخت پنجره دوجداره را با هم بررسی کنیم.

فرآیند ساخت پنجره  UPVC :پنجره upvc  از برش های پروفیل ساخته می شود که به شکل پنجره کنار یکدیگر متصل می شوند. این پروفیل ها از تحت فشار قرار دادن PVC گداخته ساخته می شود. ماده به دست آمده تقریبا بلافاصله پس از اینکه سرد شد از طول بریده می شود. مسطح بودن، چهارگوش بودن و صاف بودن پروفیل توسط ویژگی های طراحی پروفیل و استفاده از ابزار مخصوص حفظ می شود.

سپس پنجره دوجداره از قطعات پروفیلی ساخته می شوند که در اندازه های صحیح بریده شده اند. این قطعات پروفیل با جوشکاری ذوبی یا اتصالات T شکل به یکدیگر متصل می شوند. بخش های تقویت کننده استیل یا آلومینیوم درون پروفیل UPVC جایگذاری می شود تا استحکام مورد نیاز فراهم شود.

افزودنی ها و تثبیت کننده ها

پنجره دوجداره UPVC اساسا بر پایه پرووینیل کلراید پلیمر ساخته می شود و به منظور اینکه این مواد برای استفاده به عنوان پنجره مناسب شوند، تعدادی افزودنی و تثبیت کننده مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این افزودنی های گرمایش مخصوص و تثبیت کننده های UV (فرابنفش)، قسمت ضروری و مهم فرمولاسیون PVC برای ساخت پنجره دوجداره UPVC می باشند.

انتخاب تثبیت کننده بیش از همه به پرداخت نهایی بستگی دارد و دلایل فنی مهمی برای این موضوع وجود دارد که چرا از تثبیت کننده های مخصوصی برای استفاده در پرداخت ها و پنجره های دوجداره مخصوصی به کار می رود. اغلب تثبیت کننده ها دارای اجزای سازنده فلزی به همراه ترکیبات آلی مختلف می باشند و هیچگاه از عنصر خالص فلزات استفاده نمی شود. انواع مختلفی از نمک ها و صابون های فلزی برای استفاده به عنوان تثبیت کننده های پنجره دوجداره PVC به کار می رود.
منبع:

http://parsrollpayar.com/portfolio-item/%d9%81%d8%b1%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-upvc/

بخار میان پنجره های دو جداره


شاید دیده باشید که میان برخی از شیشه های پنجره های دو جداره، بخار آب دیده می شود و منظره پنجره دو جداره را خراب می کند. اما چرا این اتفاق می افتد؟ آیا باید قاب را عوض کرد یا تنها تعویض شیشه ها کافیست؟ آیا بخار گرفتگی، تاثیری بر روی عایق حرارتی بودن پنجره های دو جداره می گذارد؟

پنجره upvc از دو ورقه شیشه به هم چسبیده و مهر و موم شده تشکیل شده که بین این دو شیشه، یک فاصله ای وجود دارد تا یک عایق حرارتی، شکل بگیرد. در واقع هوایی که داخل پنجره دو جداره به دام افتاده (یا گازی که داخل پنجره وجود دارد، بسته به نوع پنجره ای که سفارش داده اید) یک مانع ایجاد می کند و اجازه ورود و خروج هوای گرم و یا سرد را نمی دهد.

بخار در پنجره upvc

اما هنگامی که مهر و موم شیشه بشکند، یا بنا به دلایلی، در داخل کارخانه، نتوان به درستی پنجره را مهر و موم کرد، چگالش اتفاق می افتد و در نتیجه، بخار در داخل پنجره اتفاق می افتد. شکسته شدن مهر و موم پنجره دو جداره، به دلایل مختلفی می تواند اتفاق بیفتد. اما اصلی ترین دلیل آن، فرسودگی پنجره به دلیل گذشت زمان و یا نحوه ساخت آن است. مهر و موم پنجره دو جداره، همیشگی نیست. حتی مواد شیمیایی که هنگام تمیز کردن خانه با مهر و موم پنجره در تماس است نیز می تواند باعث شکست مهر و موم پنجره دو جداره شود.

اگر پنجره شما، بخار گرفته است، باید بدانید که شما عایق حرارتی را که پنجره برایتان تامین می کرد را از دست داده اید. به همین دلیل، گرما و یا سرمای بیشتری از خانه خارج خواهد شد و در نتیجه، قبض های شما نیز سنگین تر خواهند شد.

پس باید هر چه سریعتر برای تعویض شیشه پنجره دو جداره خودتان اقدام کنید.

منبع:

http://parsrollpayar.com/portfolio-item/%d8%a8%d8%ae%d8%a7%d8%b1-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%af%d9%88-%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87/

ویژگی های پنجره دوجداره و سایر پنجره های جداره دار


یکی از موارد اصلی که باید بدان اندیشید درنظر گرفتن ان چیزی است که شما واقعا باید با توجه به پنجره های جدیدتان خریداری نمایید زیرا مواردی بطور جداگانه وجود دارند که بهایشان می توانند هزینه های شما را نسبتا بالا ببرند.

    پنجره upvc تک جداره، دوجداره یا سه جداره بودن-موارد پنجره تک جداره برای درهای بیرونی مناسب نیستند. موارد پنجره سه جداره ممکن است عالی به نظر برسند اما شاید از نظر مالی گزینه چندان به صرفه ای برای شما نباشد.
    شیشه اطمینان- واحدهای پنجره دوجداره می توانند با مقداری هزینه آبداده یا متراکم و متورق شوند.
    لعاب کارامد انرژی- بغیر از پوشش ها و اندودهای خاص مانند شیشه low-e ،می توانید مرکز شیشه پنجره را مجددا با یک گاز بی اثر همانند آرگون با هزینه ای بیشتر تهیه کنید.
    فاصله عایق بندی برای واحدهای لعاب شیشه دار مهروموم شده- فاصله بین دو قاب شیشه در یک واحد پنجره upvc مهروموم شده می تواند متغیر بوده و گستره ای از 5 میلیمتر تا حدود 21 میلیمتر را شامل میشود.اگر مایل به داشتن فاصله بیشتری باشید، انتظار پرداخت هزینه اضافه تری را نیز باید داشته باشید.
    پرداخت کاری رنگی یا رنگ چوب-برخی پرداخت کاری های رنگی یا رنگ چوبی میتواند از ده درصد تا 25 درصد به هزینه ها اضافه کند.
    برش های اغازین- برخی از نصب کنندگان پنجره ها، هزینه اضافه تری بابت ایجاد جایگاه یک پنجره مطالبه می کنند.
    مبلمان- قفل ها و دستگیره های تخصصی می تواند هزینه بیشتر اضافه شده ای نسبت به نرخ مدنظر شما موجب شود.
    بهره وری انرژی- ++A بالاترین رتبه بندی انرژی محسوب می شود اما می تواند قیمت بیشتری را نیز به همراه داشته باشد.
    نصب کنندگان ملی یا محلی- شما ممکن است احساس راحتی بیشتری هنگام سروکار داشتن با “نامهای بزرگ” داشته باشید، اما شرکت های محلی معتبر بسیاری با محصولات فوق العاده و قیمت های کمتری وجود دارند. بررسی تعدادی از انها ایده مناسبی میتواند باشد.
    زمانبندی-اگر زمان اوج کاری سالانه نصب کنندگان بوده و دفتر سفارشات انها پر گشته است، شما ممکن است دریابید که انها تخفیف های مناسبی در زمان سفارشتان ارائه نمی کنند. آیا شما می توانید اندکی بیشتر برای ساخت و نصب پنجره هایتان منتظر بمانید؟

در این بخش تمام موارد کلیدی که ممکن است برای خریدار مهم باشد و باید در نظر گرفته شود گفته شده است. امید است با توجه به این اطلاعات دقت بیشتری در انتخاب پنجره دوجداره یا دیگر پنجره های خود داشته باشید و جالب است بدانید که در نظر گرفتن این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا هزینه به صرفه تری را برای پنجره دوجداره خانه خود پرداخت کنید.
منبع:

http://parsrollpayar.com/portfolio-item/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%b1-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%af/