بررسی انواع پنجره upvc

بررسی انواع پنجره upvc موجود در بازار

بررسی انواع پنجره upvc

بررسی انواع پنجره upvc موجود در بازار

افزایش بهره‌وری تولید پنجره دوجداره UPVC

بدون افزایش سرمایه‌گذاری ــ با افزایش سرمایه‌گذاری

با این وجود، با رعایت برخی نکات کلیدی مدیریتی یا انجام سرمایه‌گذاری‌های صحیح، می‌توان علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، کیفیت، رضایت مشتری و ظرفیت تولید کارگاه را افزایش داد و عرصه رقابت را برای شرکت آسان‌تر ساخت. در این مقاله سعی خواهد شد به طور خلاصه روش‌های ممکن برای افزایش بهره‌وری تولید در دو حالت بررسی شود. در حالت اول به روش‌هایی خواهیم پرداخت که بدون نیاز به سرمایه‌گذاری کلان و با حداقل هزینه، بتوان فرآیندهای تولید را بهبود بخشید و در راه‌حل دوم به بهترین شرایط سرمایه‌گذاری برای دستیابی به بالاترین بهره‌وری با حداقل سرمایه مورد نیاز خواهیم پرداخت. بدیهی است در فرآیندهای بهره‌ور تأمین کنندگان مواد اولیه، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات و غیره نیز نقش دارند که با توجه به فرصت محدود این مقاله از پرداختن به آنها به طور کامل اجتناب می‌شود.

بخش اول: مدیریت بهره‌وری بدون نیاز به انجام سرمایه‌گذاری و بر مبنای اصلاح ساختار تولید

برای افزایش بهره‌وری در خط تولید پنجره دوجدارهupvc از طریق اصلاح ساختار، ابتدا باید مطالعات دقیقی در خصوص فرآیندهای تولید انجام پذیرد. شاخص‌ترین بخش‌هایی که باید مد نظر قرار گیرند عبارتند از:

1. ظرفیت تولید واقعی بر مبنای تعداد شیفت کاری: عمده تولید‌کنندگان معمولا تصوری غلط (معمولا بیشتر یا کمتر از واقعیت) از میزان تولید واقعی خود در طول دوره کاری مشخص دارند. این تناقض، زمانی مشخص می‌شود که میزان آمار ارائه شده را با میزان خرید مواد اولیه (برای مثال پروفیل) مقایسه کنیم. به این منظور یک واحد تولیدی برای اصلاح ساختار خود باید میزان تولید واقعی خود را در یک دورۀ زمانی مشخص (برای مثال ماهیانه) بسنجد تا ظرفیت واقعی تولید را به‌دست آورد. برای درک بهتر و ساده‌تر مساله به این مثال توجه فرمایید. کارگاهی با خط تک‌سر ادعای تولید روزانه 20 یونیت پنجره را دارد. برای بررسی صحت این موضوع از فرمول تجربی زیر می‌توان استفاده کرد. به طور معمول هر پنجرهupvc حدود 12 تا 14 متر طول پروفیل مصرفی دارد. با احتساب تولید روزانه 20 یونیت و 25 روز کاری در یک ماه و در نظر گرفتن پرت پروفیل در حدود 3 درصد، این کارگاه باید ماهیانه در حدود 6180 الی 7210 متر طول پروفیل اصلی (مجموع پروفیل‌هایی فریم، بازشو، مولیون یا در) خریداری کرده باشد، در غیر این صورت این تصور غلط خواهد بود.

2. چیدمان ماشین‌آلات: در واقع یکی از مهم‌ترین نکات در افزایش بهره‌وری نحوه و ترتیب چیدمان ماشین آلات می‌باشد. برای بررسی این موضوع می‌توانید سیر حرکتی پروفیل خود تا انتها را طبق تصویر صفحه بعد ترسیم و میزان بهره‌وری تولید بسنجید. هرچه میزان پیچیدگی حرکت کمتر باشد، تداخل فرآیندها کاهش یافته و میزان فعالیت‌های بی مورد حذف شده و نهایتا بهره‌وری تولید در بیشترین حد خود قرار خواهد گرفت.

3. میزان کارآزمودگی پرسنل و سرعت اجرای فرآیندها: سنجش عملکرد و مهارت نیروی انسانی حتی برای افراد کارآزموده نیز از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، زیرا ذهن و رفتار افراد تحت تأثیر عادت و فراموشی ممکن است دچار مشکل شود. در عین حال تکنیک‌ها و روش‌ها نیز روز به روز در حال تغییر و بهبود هستند. بنابراین توجه به امر آموزش و سنجش عملکرد از عوامل اساسی در توسعه و بهبود عملکرد می‌باشد. برای سنجش این امر نیز باید شاخص‌هایی متناسب با آن از لحاظ سرعت اجرا، کیفیت اجرا و. . . تعریف کرد. برای مثال می‌توان برای نصب یراق دوجهت بر روی بازشو در حالت عادی برای یک نیرو تعاریف ذیل را به شرط حفظ کیفیت نصب تعریف کرد: نصب یراق در 15 دقیقه به معنی نصب ایده‌آل، نصب در 20 دقیقه به منزله خوب است و نصب در زمانی بیشتر را می‌توان نقطه بحرانی فرآیند و روش‌های بهبود تعریف کرد.

تعیین پاداش افزایش ظرفیت تولید، کیفیت، کاهش پرت مواد اولیه یا هزینه‌های مختلف و تعیین شاخص‌های مناسب نیز در بهبود عملکرد نقش بسزایی خواهد داشت.

4. شناسایی نقاط بحرانی در فرآیندهای تولید یا تأثیرگذار بر آن: نقاط بحران، نقاطی هستند که باعث تأثیرگذاری منفی در حجم یا کیفیت تولید می‌شوند و می‌توانند داخلی یا بیرونی باشند. شناسایی این نقاط و رفع یا کاهش تأثیر آن با برنامه‌ریزی می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری کارگاه شود. عوامل درونی می‌تواند تحت تأثیر انبارداری، ضعف نیروی انسانی، خرابی یا سرعت نامناسب ماشین‌آلات باشد و عوامل بیرونی چون ضعف در تأمین کنندگان، عدم امکان دریافت به موقع سرویس یا خدمات از شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط و... نیز موثرند. برای رفع این موانع اخذ تدابیر از قبل پیش‌بینی شده، آموزش، جذب سرمایه و. . . بخشی از راهکارها می‌تواند باشد.

5. منابع مالی و نحوه گردش آن: عدم برنامه‌ریزی در خرید، فروش و شرایط آن باعث اختلال در سیستم شرکت و تأمین منابع شده و ممکن است باعث بروز بحران شود. یک شرکت یا سازمان باید بین شرایط خرید، انبارداری، نقاط سفارش و شرایط فروش، هزینه‌های پیش‌بینی نشده، تبلیغات و سایر هزینه‌های خود تناسب منطقی تعریف کند. بدیهی است عدم تناسب بین این موارد گاه باعث بروز بحران‌های غیر قابل اجتناب شده و به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم بهره‌وری در فرآیند تولید را کاهش خواهد داد.

6. افت تولید حاصل از تعمیرات تصادفی (پیش‌بینی نشده) ماشین‌آلات: سرویس و نگهداری به موقع و داشتن برنامه منظم برای این امر از اساسی‌ترین عوامل افزایش بهره‌وری و رضایت مشتریان است. همچنین در اختیار داشتن کافی قطعات مصرفی یا تعویضی نیز از اهمیت به‌سزایی برخودار می‌باشد. هرگونه خرابی پیش‌بینی نشده یا در اختیار نداشتن قطعات لازم ماشین‌آلات می‌تواند بحران اساسی برای شرکت ایجاد کرده و باعث افزایش هزینه‌ها، دیرکرد در تعهدات و کاهش محسوس بهره‌وری شود. در حالی که داشتن برنامه منظم برای سرویس و نگهداری با حداقل هزینه مانع بروز این مشکلات می‌شود.

7. انبارداری: شاید شما هم بارها این ادعا را شنیده باشید که خرید بیش از نیاز و نگهداری آن ممکن است هزینه‌های آتی خرید و نیز ریسک‌های آتی را کاهش دهد. باید فراموش نکنیم خرید بیش از نیاز، اگر از محل بودجه‌ای خارج از سیستم بودجه سرمایه در گردش باشد باز جای تأمل (در خصوص و مثبت یا منفی بودن آن نسبت به تحولات بازار) دارد، در غیر این صورت قطعا خود به عاملی منفی برای سازمان بدل خواهد شد.

نکته دیگر روش خرید و انبارداری محصول و تناسب خرید مواد اولیه نسبت به یکدیگر می‌باشد. نکته‌ای که عموما مورد توجه قرار نمی‌گیرد این است که تناسب تغییر مواد اولیه در انبار (کاهش به علت مصرف یا افزایش به علت خرید) از یک منطق و بر مبنای سفارشات یا تجربیات پروژه‌های در اختیار باید تبعیت کند. در غیر این صورت ممکن است کسر یک یا چند ماده اولیه خاص باعث ناتمام ماندن پروژه و تأثیر منفی آن در بهره‌وری تولید شود.

عامل دیگر در انبارداری توجه به نقطه سفارش مواد اولیه‌ است؛ بدین معنی که فاصله زمانی سفارش تا تحویل مواد اولیه به کارگاه تولید باید به‌نوعی تعریف شود که کارگاه هرگز با کسری مواد اولیه مواجه نشود و در عین حال به دپوی بیش از اندازه در کارگاه نیز منجر نشود. این امر هم در گردش مالی و بهره‌وری مالی و تولید کارگاه نقشی مستقیم خواهد داشت.

8. بازاریابی و فروش و هماهنگی آن با فرآیند‌های تولید: اهمیت فروش و برنامه‌ریزی بر مبنای فصل کاری نیز از اهمیت‌های بارز در افزایش بهره‌وری است. برای مثال اجرای پروژه‌های تعویض پنجره در اوج فصل کاری از اموری است که می‌تواند سرعت ارائه خدمات را به علت شرایط کاری کاهش و باعث کاهش بهره‌وری در ارائه خدمات شود. در حالی که اجرای چنین پروژه‌هایی در زمان عادی و با حجم کم پروژه ‌می‌تواند سوددهی شرکت را افزایش دهد. اجرای پروژه‌های خاص و زمانبر نیز از این دست پروژه‌ها می‌باشد که می‌تواند سرعت تولید یا ارائه خدمات را تحت تأثیر قرار دهد.

در حالت کلی در بخش اول استفاده از سیستم‌های مدیریتی چون مدیریت کیفیت (ISO 9000) و. . . کمک شایانی در پیاده سازی، بهبود و افزایش بهره‌وری تولید خواهد داشت.

بخش دوم: مدیریت بهره‌ور با انجام سرمایه‌گذاری جدید

بدیهی است پیش از افزایش سرمایه‌گذاری، اصلاح ساختار که در بخش اول اشاره شد از اولویت برخوردار بوده و باید پس از اجرای موارد ذکر شده به قسمت دوم یعنی توسعه و سرمایه‌گذاری پرداخته شود. سرمایه‌گذاری و توسعه خطوط تولید پنجره برای افزایش ظرفیت تولید یا بهبود کیفیت شامل سه بخش اصلی است که می‌توان به شرح ذیل بدان اشاره کرد:

1. توسعه فضای کارگاهی تولید متناسب با ماشین‌آلات: تناسب فضای کارگاهی با ظرفیت تولید و نوع ماشین‌آلات از اهمیت اصلی برخوردار است. بدیهی است هر گونه توسعه ظرفیت ماشین‌آلات بدون مد نظر قرار دادن فضای متناسب کارگاهی تغییر چندانی در ظرفیت و بهره‌‍وری تولید نمی‌تواند ایجاد کند.

2. خرید ماشین‌آلات پیشرفته‌تر: معمولا خطوط تولید پنجره قابلیت ارتقاء ظرفیت تولید را دارا می‌باشند و یک کارگاه تولیدی می‌تواند با حفظ ماشین‌آلات موجود و افزودن چند دستگاه (برای مثال برش یا جوش دوسر به خط تک‌سر) ظرفیت تولید را افزایش دهد. این افزایش ظرفیت باید متناسب با ظرفیت فروش بازار در نقطه اوج تولید باشد. پیاده‌سازی و استفاده از سیستم‌ها یا ماشین‌آلات اتوماسیون: اتوماسیون خط تولید با تنوع سیستم یا سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولید، خدمات و. . . قابل اجراست. معمولا اتوماسیون در دو بخش (جداگانه یا تواما) باعث افزایش بهره‌وری تولید می‌شود: بخش اول کاهش یا حذف خطاهای نیروی انسانی یا افزایش سرعت تولید. روش و سیستم‌های اجرا بسته به نوع خط (تک، دو یا چهار سر)، حجم سرمایه‌گذاری و میزان افزایش ظرفیت تولید قابل بحث می‌باشد. اتوماسیون گاهی شامل خرید یا پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریتی (مانند مدیریت کیفیت) یا خرید تجهیزات با قیمت مناسب (مانند متر لیزر، نرم افزارهای پیشرفته تولید) یا خرید ماشین‌آلات اتوماسیون با سرمایه‌گذاری‌های متوسط به بالا می‌باشد. با توجه به اهمیت این بخش و نقش به‌سزای آن به بررسی مورد و تأثیرگذاری آنها می‌پردازیم:

الف) پیاده‌سازی سیستم‌ها یا خرید ابزارها با سرمایه‌گذاری زیر ده میلیون تومان: در این روش کارگاه با صرف زمان و هزینه کم و استفاده از مشاوران بازرگانی، تولید و. . . و پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریتی یا خرید تجهیزات نسبتا پیشرفته خط تولید خود را بهبود و ظرفیت تولید خود را افزایش می‌دهد. (برای مثال تجهیز دستگاه برش تک‌سر به متر دیجیتال، خرید متر لیزر برای نصاب‌ها، خرید نرم افزارهایی مانند: کنترل انبار، مدیریت فروش، تولید بهینه، کنترل خرید و. . . ).

ب) خرید و تجهیز با سرمایه‌گذاری بالای ده میلیون تومان: معمولا این روش‌ها در کارگاه‌های خط دوسر به بالا، توجیه اقتصادی داشته و باعث افزایش بهره‌وری (از طرق افزایش ظرفیت تولید، کاهش هزینه‌ها و کاهش خطاهای نیروی انسانی) در یک کارگاه پنجره دوجداره می‌شود که برخی از آنها عبارتند از:

تهیه میز‌های مونتاژ یراق: این سیستم‌ها امکان کاهش خطا و افزایش کیفیت و سرعت تولید را تواما برای یک کارگاه ایجاد می‌کنند. نکته اول کاهش خطا باعث جلوگیری از اتلاف زمانی حاصل از اصلاح شده و در عین حال زمان مونتاژ یراق را افزایش می‌دهد. بنابراین نقش میز‌های مونتاژ بهره‌وری دوگانه می‌باشد. سرعت مونتاژ در این میز‌ها گاه 3 تا 5 برابر حالت عادی (بسته به مهارت نیروی انسانی) می‌باشد و میانگین زمان نصب یراق بین 2 الی 3 دقیقه برای یراق دوجهت می‌باشد.

تهیه دستگاه پیچ‌زن اتوماتیک: نقش اصلی این دستگاه افزایش سرعت پیچ‌زنی در فرآیند تولید است و راندمان تولید را تا چهار برابر حالت عادی می‌تواند افزایش دهد. انواع دو موتورۀ این دستگاه‌ها قابلیت پیچ‌زنی دو پروفیل یا دوپیچ بر روی یک پروفیل در یک حرکت را دارا هستند که راندمان بسیار بالایی دارند. گاهی سرعت پیچ‌زنی در این دستگاه‌ها به 2 ثانیه به ازای هر پیچ می‌رسد که می‌تواند سرعت تولید و بهره‌وری را به اندازه چشمگیری افزایش دهد.

تهیه دستگاه‌های نصب مولیون کانکشن (وادار یا T) به صورت اتوماتیک: این دستگاه نیز مشابه دستگاه پیچ‌زن است که دارای طراحی خاص خود بوده و امکان نصب کانکشن بر روی پروفیل را در 8 ثانیه فراهم می‌کند.

در بهترین حالت ماهرترین افراد در زمانی معادل 30 ثانیه می‌توانند این قطعه را نصب کنند. بنابراین در بهترین حالت این دستگاه توانایی 3 تا6 برابر کردن ظرفیت تولید و بهره‌وری نیروی انسانی را داراست.

تهیه دستگاه کپی‌روتور اتوماتیک: این دستگاه عمدتا برای نصب یراق و اتصالات در کاربرد دارد. توجیه اقتصادی این دستگاه زمانی است که ظرفیت تولید در در کارگاه پنجره بیش از 20 یونیت در هر شیفت باشد. بدیهی است در چنین حالتی بهره‌وری تولید بین 4 تا 5 برابر افزایش خواهد یافت. از مزایای این دستگاه امکان مونتاژ یراق در بدون نیاز به برش یا قطع گالوانیزه داخل در است که کیفیت و کارایی یراق و امنیت آن را نیز بهبود می‌بخشد.

تهیه یا ارتقاء دستگاه‌های معمولی یا PLC به CNC:

استفاده از دستگاه‌های CNC علاوه بر کاهش خطاهای انسانی، اتلاف زمان برای تنظیمات دستی را نیز از بین برده و می‌توانند سرعت تولید و در نهایت بهره‌وری را افزایش دهند. نکته: بدیهی است که اتوماسیون هرگز محدودیت ندارد و بسته به نیاز کارگاه از لحاظ سرعت، بهبود کیفیت یا کاهش خطاهای انسانی قابل توسعه است و شرکت‌ها می‌توانند برای بهبود مستمر خود تلاش کنند. اما این سیر بهبود مستمر باید با کارایی و بازگشت سرمایه نیز ارتباط مستقیم داشته باشد. برخی از دستگا‌ه‌هایی که در این مقاله بدان اشاره نشد عبارتند از:

1. سیستم برش مرکزی یا CUTTING CENTER؛
2. دستگاه نصب لولای تک یا دو حالته اتوماتیک (تک‌سر یا دوسر)؛
3. دستگاه‌های برش اتوماتیک گالوانیزه پنجره upvc؛
4. نقاله‎های انتقال پروفیل یا پنجره؛
5. اتوماسیون انتقال مواد اولیه از انبار به خط تولید؛

و. . .

منبع: http://www.drwinupvc.com/fa/News/Detail/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87%E2%80%8C%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%AC%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87-UPVC

5 اصل فروش موفق در و پنجره ی UPVC

داشتن اطلاعات کافی در زمینه تجارت داخلی و خارجی تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی

تولیدکننده موفق در این زمینه باید نسبت به تجارت داخلی و خارجی اطلاعات به روزتری داشته باشد. اینکه چه عواملی ممکن است در روند قیمت مواد اولیه ساخت در و پنجره تاثیرگذار باشد و یا چه سیاست‌های بر این تجارت ممکن است اثر بگذارد و این مختص کشوری که در آن حضور داریم، نمی‌شود بلکه باید از روند تغییرات و یا سیاست‌هایی که در کشورهای که به گونه‌ای تاثیرگذار در صنعت و تجارت یوپی‌وی‌سی هستند نیز می‌شود به عنوان مثال مدتی قبل افزایش نرخ پودر PVC خام در کشور توسط پتروشیمی‌ها باعث افزایش قیمت پروفیل‌های برخی تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی شد، در صورتی که اگر تولیدکننده نسبت به این عوامل که در تجارت این زمینه اثر می‌گذارد مطلع باشد، حداقل متحمل ضرر و زیان نمی‌شود و راه‌های کسب اطلاع در این خصوص مطالعه نشریات فعال در صنعت و تجارت یوپی‌وی‌سی و رادیو تلوزیون و روزنامه‌ها است.

 داشتن اطلاعات کافی در مورد صنعت تولید در و پنجره دو جداره یوپی‌وی‌سی

یک تولیدکننده موفق و حرفه‌ای باید در زمینه تولید در و پنجره دو جداره یوپی‌وی‌سی که خود در آن مشغول به کار است، باید کاملا آگاهی داشته باشد. بعضا مشاهده می‌شود که تولیدکنندگانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند نسبت به روند تولید ناآگاه بوده و یا حتی توانای ساخت یک پنجره را نیز ندارند و علل آن معمولا نداشتن دانش فنی ساخت در و پنجره و همچنین حضور آنها در این زمینه به جهت سوددهی و عوامل دیگر می‌باشد که اعتبارات مالی خود را در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده اند ودر این راستا شخصی یا اشخاص را به عنوان مدیر تولید و فروش گماشته‌اند. با این اوصاف این تولیدی از پیشرفت قابل توجه‌ای نسبت به تولیدی‌های دیگر که مدیر تولیدی خود نیز کاملا آگاهی از صنعت یوپی‌وی‌سی دارد، برخوردار نیست و مدیر تولیدی تابع تصمیم‌گیری عوامل زیر مجموعه خود می‌باشد. یک مدیر موفق باید از محصولات جدید از جمله یراق‌آلات، پروفیل‌ها و شیشه و قیمت‌های آنها و همچنین موقعیت و شرایط همکاران و رقبای خود و سایر اشخاص و افرادی که در صنعت در و پنجره دوجداره یوپی‌وی‌سی با او کار می‌کند، بایستی آگاهی داشته باشد. همچنین اینکه رقبای او جدیدا چه نوع پنجره‌هایی را تولید می‌کند و با چه قیمت‌های به فروش می‌رسانند و روند فروش و بازاریابی آنها به چه نحوی است و یا از چه دستگاه‌هایی و یا چه تکنولوژی‌های جدیدی بهره گرفته است و نیز در صنعت یوپی‌وی‌سی از ماشین‌آلات و روش‌های جدید تولید قرار است استفاده شود و از نسل جدید پروفیل‌ها و ماشین‌آلات و یراق‌آلات و حتی شیشه‌ها می‌بایست مطلع بود. راه‌های کسب این اطلاعات نسبت به رقبا از طریق کنجکاوی خود شخص و حضور در اتحادیه‌ها صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ممکن است. اما در خصوص کسب اطلاع در خصوص روند صنعت یوپی‌وی‌سی مجلات فعال از جمله پنجره ایرانیان و. ... اینترنت و مقالات می‌باشد.

 داشتن اطلاعات کافی در مورد واحد تولیدی یا شرکتی که در آن کار می‌کنید.

هما‌ن‌طور که می‌دانید نماینده یا سفیر یک کشور به جهت مراودات بین‌المللی باید نسبت به تمام امور مملکت خود آگاه باشد و باید با درایت و سیاست اهداف مملکت خود را پیش ببرد، یک فروشنده موفق نیز همچون آن سفیر باید از برنامه‌های واحد صنفی تولیدی خود کاملا آگاه و مطلع باشد. معمولا برخی از ما تولیدکنندگان هنگامی که با شرکتی که درزمینه فروش پروفیل یا یراق فعالیت می‌کند، با بخش فروش تماس می‌گیریم، متوجه می‌شویم فروشنده‌هایی بعضا خانم اطلاعات کافی فنی در مورد محصولات شرکت یا حتی در مورد سیستمی که در آن کار می‌کند ندارد و یا دیده می‌شود که این دسته افراد به جهت فروش باید به صورت مکرر با مدیریت و یا همکاران قدیمی تماس بگیرد و در مورد نحوه فروش شرایطی یا قطعی و یا در مورد اطلاعات فنی جنس خاصی کسب اطلاع کنند. ریشه‌یابی این مشکل ما را به این نتیجه‌گیری رساند که دلیل آن حضور بانوان در این صنف نبوده بلکه بدلیل شرایط اجتماعی ما و در پی آن و از همه مهمتر عدم آموزش فنی به بانوان می‌باشد. با توجه به این که خانم‌ها پتانسیل عظیمی در زمینه فروش و بازاریابی دارند و عدم آموزش فنی به آنها سبب کاهش بازده واحد صنفی تولیدی می‌شود.

در مواردی هم اکثرا با این مساله مواجه شده‌ایم که مشتری همیشه جهت خرید از گذشته به صورت سنتی با مدیریت تماس می‌گیرد چون با شخص مدیر احساس صمیمیت و راحتی می‌کند. حال پس از گذشت چند سال و با پیشرفت مجموعه مدیر به جهت مشغله زیاد، اشخاصی را استخدام کرده است و کار فروش را به آنها سپرده و حتی موبایل خود را به واحد فروش تازه تاسیس سپرده است تا به قول خود از این پس احساس آرامش بیشتری کند و نیز همان فروش قبل و یا حتی فروش بیشتری داشته باشد. اما غافل از اینکه واحد فروش تازه تاسیس اطلاعات کافی از نحوه فروش ملزومات ساخت در و پنجره ی یوپی‌وی‌سی و تجارت در این زمینه که در بالا ذکر شد را ندارد.

حتی اگر واحد فروش تازه تاسیس از اشخاصی که قبلا» سابقه کار در زمینه یوپی‌وی‌سی دارند را استخدام کند به دلیل عدم ارتباط موثر با مشتری‌هایی که مدت‌ها با شخص مدیر صمیمیت و دوستانه معامله می‌کرده دیگر شاید رغبتی به ارتباط برقرار کردن با واحد فروش جدید را ندارد. راهکار مواجه با این مشکلات این است که قبل از سپردن کامل واحد فروش به اشخاص جدید یا جابجایی فروشندگان با سابقه قدیمی با فروشندگان جدید این است که مدتی به صورت آزمایشی آنها را به خدمت گرفت و از تمایل و شایستگی آنها به فروشندگی مطلع شد.

سپس به مرور زمان آنها را با مشتریان قدیمی و ثابت آشنا کرد. که در صورت عدم حضور مدیر، فروش بدون هیچ مشکلی صورت پذیرد. لازم به ذکر است که فروشندگی هنری است که می‌بایست اصول حرفه‌ای آن و روحیه حرفه‌ای آن را داشت هنگامی که واحد فروش را به شخصی می‌سپاریم بدین معناست که انگار سرنوشت مجموعه‌ای را به این شخص فروشنده سپرده ایم سپس نتیجه می‌گیریم که باید فروشنده از چم و خم فروشندگی، نحوه بازاریابی، برنامه‌های تبلیغاتی و همچنین در مورد شرکت‌ها و افرادی که با مجموعه کار می‌کنند، اطلاعات کافی داشت و نیز بخش‌های مختلف شرکت را به خوبی بشناسد. با اگاهی کامل نسبت به این مسایل فروشنده در مواقع لازم می‌تواند مشتری خود را به گونه‌ای که خود از مجموعه تولیدی درک کرده به نحو احسنت راهنمایی کرده و او را به سوی خرید سودمند و موفق هدایت کند.

 داشتن اطلاعات کافی در مورد محصولاتی که واحد تولیدی ارائه می‌دهد

یکی از ویژگی‌های این کسب و کار این است که معمولا نسبت به بقیه شغل‌ها و دیگر کسب و کارها، با محصولات قابل ارائه کمتری سروکار داریم و این مزیت کار ما محسوب می‌شود. لذا می‌توانیم نسبت به پنجره یا دری که تولید کرده‌ایم اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص نوع پروفیل، شیشه و یراق‌آلات بکار رفته در آن، به مشتری ارایه دهیم. برای مثال بسیاری از ما تولیدکنندگان از دو یا چند پروفیل استفاده می‌کنیم و زمان ارائه پیش فاکتور به مشتری پیش فاکتورهایی با قیمت‌های متفاوت ارائه می‌دهیم در این زمان اولین سئوال که مشتری می‌پرسد این است که این پنجره‌ها چه فرقی با هم دارند و دلیل اختلاف قیمت آنها در چیست ؟ حال اگر ما اطلاعات کافی در مورد سه رکن اصلی در و پنجره یعنی پروفیل، یراق و شیشه نداشته باشیم و یا جواب‌های مبهم و نامفهوم به مشتری بدهیم، به طور قطع مشتری خود را از دست داده‌ایم. زیرا مشتری را در تصمیم‌گیری گیج کرده‌ایم و او به جهت تصمیم‌گیری نیاز به مشاوره گرفتن از تولیدکننده دیگری دارد و ملاقات او با تولیدکننده دیگر به منزله از دست دادن مشتری است.

به طور مثال برای ارائه پیش فاکتور به مشتری خود دو پیش فاکتور با دو قیمت که اختلاف آنها مثلا  20 درصد است ارائه کرده‌ایم. بلافاصله مشتری از شما سئوال می‌پرسد اختلاف قیمت به چه دلیل است ؟ شما ساده جواب می‌دهید « اون یکی جنسش بهتره» یا اون جنسش درجه 2 است و آن یکی... مطمئن باشید با این جواب مشتری به جهت کسب اطلاع در این باره، بی هیچ نتیجه و دستاوردی شما را ترک می‌کند. برای جلوگیری از این تصمیم مشتری، شما باید در مورد 2 پروفیل بکار رفته به مشتری اطلاعات دهید. بطور مثال: پروفیل ارزان‌تر از دیواره به ضخامت 5/2 برخوردار است که طبق استانداردهای بین‌المللی برای ما پیش آمده است که گاها» با شرکت‌های که در زمینه یراق و پروفیل فعالیت می‌کنند تماس گرفته‌ایم و سفارش خود را به خانم یا آقای که در واحد فروش کار می‌کند دادیم. اما همین که سوالی حتی نه خیلی فنی شخص اظهار بی‌اطلاعی می‌کند که این خود بظاهر مشکلی ساده ولی باطنا فاجعه‌ای می‌توان شرکت است که باعث دفع مشتری می‌شود.

جزء پروفیل‌های گروه B است ولی پیش فاکتور گران‌تر از پروفیل گرید A که ضخامت دیواره ی آن 8/2 است استفاده شده است و همچنین یراق‌آلات به کار رفته در آن از برندهای معتبر آلمان یا ترک می‌باشد، ولی در پیش فاکتور ارزان‌تر از یراق‌آلات ارزان‌تر با کیفیت متوسط استفاده شده است. البته باید تاکید کنم که داشتن اطلاعات در زمینه شناخت پروفیل یراق و شیشه به قصد فروش واقعی کافی نیست و هیچگاه به معنی موفقیت در فروشندگی نیست، بلکه به دارا بودن به مهارت‌های فروش و برقراری تعادل بین مهارت‌های فروش و داشتن اطلاعات لازم در مورد در و پنجره‌ای که می‌خواهیم بفروشیم بستگی دارد و همچنین لازم به ذکر است که داشتن اطلاعات کافی در این زمینه آنکه نحوه برخرد درستی با مشتری نداشته باشیم و زمانی می‌توانیم از این اطلاعات استفاده کنیم که مشتری در کنار ما باشد.

 داشتن اطلاعات کافی در مورد فروشندگی
برایمان بسیار جالب است که فروشندگان بزرگ در و پنجره در سراسر دنیا که سالیان سال است که در این زمینه مشغول بکار هستند و روز به روز بر مشتری‌های آنها اضافه می‌شود، چرا هنوز مجموعه خود را نسبت به اطلاعات و مهارت‌ها تکنیک‌ها فروشندگی به روز می‌کنند جواب آن واضح است چون جهان در حال پیشرفت و رقبا منتظر غفلت شما و پیشی گرفتن از شما.
در مقابل آن نیز می‌بینیم که شرکت‌هایی که چند سالی است پس از تلاش‌های زیاد اکنون توانسته‌اند سهمی از بازار کسب کنند بر این باورند که اکنون توانسته‌اند جایگاه خود را پیدا کنند و دیگر نیازی به کسب اطلاعات و مهارت‌های بیشتر در این زمینه نیست یک تولیدکننده موفق بایستی در مورد خود و یا مجموعه خود به همراه بخش فروش مجموعه خود دوره‌های لازم و گرفتن مدرک در زمینه فروشندگی و عمل فروشندگی نیز سرمایه‌گذاری ضروری را به عمل آورد.

منبع: http://www.drwinupvc.com/fa/News/Detail/5-%D8%A7%D8%B5%D9%84-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-%D8%AF%D8%B1-%D9%88-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%DB%8C-UPVC

مزایا و خصوصیات پنجره UPVC

فواید پنجره UPVC
پنجره upvc کاملترین پنجره دوجداره است که استقبال از این پنجره امروزه بسیار زیاد است و اغلب افراد از این پنجره ها استفاده کرده و رضایت کامل دارند.
در واقع دیگر از پنجره های قدیمی استفاده نمی شود و همه پنجره دوجداره upvc خریداری کرده و نصب می کنند. حتی افرادی که در منزل خود پنجره های قدیمی دارند آنها را با پنجره های یو پی وی سی تعویض می کنند. زیرا مزایای بارز این پنجره ها توانسته باعث مورد توجه قرار گرفتن آن شود.

در این مقاله ما قصد داریم در خصوص مزایا و ویژگی های بارز این پنجره ها با شما صحبت کنیم تا با اطلاع کافی از این موضوع بتوانید به راحتی به تعویض درب و پنجره های قدیمی خود بپردازید.

• پنجره های upvc پنجره هایی کم مصرف هستند
این پنجره های به خوبی در مقابل گرما، سرما، صوت و گرد و غبار عایق بوده و می توانند به راحتی از مصرف بیش از حد انرژی جلوگیری نمایند.


• زیبایی پنجره های یو پی وی سی
این پنجره ها با ماشین آلات پیشرفته ساخته می شوند و به راحتی به انواع اشکال در می آیند و خم پذیری بالایی دارند. به همین دلیل با طرح های معماری مدرن و کلاسیک به راحتی سازگار می شوند. همچنین در رنگ های مختلف تولید شده و می توانند به راحتی با دکوراسیون شما هماهنگ شوند. همین امر باعث زیبایی این پنجره ها و مورد استقبال واقع شدنشان شده است.

• پنجره های دوجداره upvc پنجره های نفوذ ناپذیر
این پنجره ها به راحتی از نفوذ گرد و غبار، آب و... جلوگیری کرده و عایق بندی بالایی دارند. به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که در منزلشان پنجره قدیمی بکار برده اند با پنجره های upvc تعویض می کنند.

• پنجره دوجداره upvc پنجره هایی سبک و مقاوم
این پنجره ها در عین حال که سبک هستند بسیار مقاوم نیز بوده و در مقابل باد، باران، طوفان و لرزش مقاوم بوده و امنیت را برای صاحب خانه فراهم می کنند.
البته مزایایی که گفته شده بخشی از خصوصیات پنجره های یو پی وی سی بود. این پنجره های ویژگیهای بسیار زیادی دارند و می توان گفت کامل ترین نوع پنجره دوجداره هستند.

شرکت سیجاندژ انواع درب و پنجره upvc را تولید و عرضه می نماید. می توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۱۰ دلیل برای انتخاب درب های دو طرفه UPVC

درب های دو طرفه کلیدی upvc
درب و پنجره upvc انواع مختلفی دارد که کاربردهای بسیاری دارد. در این مقاله هدف ما توضیح در رابطه با درب های دوطرفه upvc است. شما با خواندن این مطلب با آگاهی کامل می توانید درب های دو طرفه upvc را انتخاب کنید و به تعویض درب و پنجره های upvc بپردازید.
درب های دو طرفه یو پی وی سی که به درب های کشویی نیز معروف اند به راحتی می توانند جایگزین درب های کشویی چوبی و آلومینیومی شوند.

با استفاده از این درب ها می توانید مقدار زیادی نور و یکپارچگی را در فضای خانه خود ایجاد کنید. بد نیست بدانید که کاربری این درب وپنجره ها بسیار آسان است و نیازی به تعمیر و نگهداری خاصی ندارد.
شرکت سیجاندژ انواع درب و پنجره  upvc را با تنوع رنگی بالا برای شما تولید خواهد کرد. شما می توانید با تماس با ما سفارش خود را ثبت نمایید و به راحتی درب کشویی upvc با رنگ دلخواه خودتان را خریداری کنید.

10 دلیل برای انتخاب درب کشویی یو پی وی سی
1- این درب ها دارای مقاومت بالا در شرایط مختلف آب و هوایی هستند و همچنین ماندگاری بالایی دارند.
2- قیمت درب های کشویی upvc در مقایسه با انواع دیگر دارای قیمتی مناسب بوده و به راحتی قابل سفارش است.
3- در این درب ها استفاده از شیشه استاندارد 28 میلیمتری یا 36 میلیمتری مشکلی ندارد.
4- طراحی این درب ها بسیار مدرن و شیک است و شما می توانید به راحتی با استفاده از آنها دکوراسیون منزل خود را مدرن تر کنید.
5- درب کشویی یو پی وی سی را می توان در ابعاد گوناگون و به صورت بالا پایین و یا چپ راست سفارش داد.
6- امنیت این درب ها بسیار بالاست و دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با امنیت منزل تان نیست.
7- برای این درب ها می توان از پرده های یکپارچه استفاده کرد و با استفاده از پیچ و مهره ، دستگیره چرخشی یا سیستم سیم کشی آن را کنترل کرد.
8- مقاومت در برابر آتش این درب ها یکی از دلایلی است که باعث انتخاب این درب ها می شود.
9- همچنین درب و پنجره یو پی وی سی دارای مقاومت بالا در برابر زلزله هستند.
10-نگهداری از این درب ها کاری بسیار آسان است و به راحتی میتوان آن را تمیز کرد.



درب های دوطرفه UPV
شما می توانید درب های کشویی upvc را در هر رنگ و طرحی که مد نظرتان است سفارش دهید. حتی میتوان این درب ها را با بازشوهایی با عرض 6000 میلی متر تولید کرد.
همچنین خطوط چشمک زن زیبایی خاصی به درب های کشویی می دهد و باعث می شود جلوه ی این درب ها تقریبا دوبرابر شود.

نصب درب های کشویی upvc
نصب این درب ها نیز بدون دردسر انجام خواهد شد اما بهتر است توجه کنید که باید افراد متخصص نصب آن را انجام بدهند تا کیفیت آن پایین نیاید و بتوان کارآیی مناسبی از آن را انتظار داشت. تیم ما برای ارائه خدمات نصب با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب در خدمات شما عزیزان است.

همچنین شرکت سیجاندژ انوع درب و پنجره upvc را برای شما در مدت زمانی کوتاه تولید خواهد کرد.

همین حالا سفارش خود را ثبت نمایید.

منتظر نظرات و سوالات شما هستیم.

مقاومت پنجره دوجداره upvc در برابر آتش

مقاومت پنجره یو پی وی سی در برابر آتش
پنجره upvc در واقع بروز ترین و بهینه ترین پنجره دوجداره است که نیازهای افراد را به راحتی برطرف خواهد کرد. پنجره های یو پی وی سی مزایای بسیاری دارند که برای همگان آشکار است.
یکی از ویژگی های مهم این پنجره ها مقاومت در برابر آتش است . در این مقاله قصد داریم بیشتر در این باره به شما توضیح دهیم.
پروفیل سیستم پنجره upvc با cpe ترکیب شده و به همنی دلیل در مقابل آتش مقاوم است و شعله ور نخواهد شد. همچنین از گسترش آتش جلوگیری خواهد کرد.

بهتر است بدانید که شعله های معمولی مانند شعله کبریت بر روی پروفیل upvc بی اثر است و آن را نمی سوزاند.
جالب است بدانید که با افزودن مقادیر مناسبی از تثبیت کننده های حرارتی ، می توان مقاومت پروفیل ها را در مقابل حرارت افزایش داد و از آسیب دیدن درب و پنجره در مجاورت هوای آزاد و حرارت حاصل از تابش خورشید جلوگیری کرد.



در واقع پنجره یو پی وی سی آتش زا نبوده و همچنین شیشه هایی که در پنجره های دوجداره بکار برده شده در حریق به راحتی نمی سوزند و نمی شکنند.
همچنین با استفاده از درب و پنجره های upvc اگر در خارج از منزل شما نیز آتش سوزی رخ دهد هوای داخل خانه سالم می ماند و دود و گازهای حاصل از آتش سوزی به داخل خانه شما وارد نخواهد شد.

مواردی که در این مقاله برای شما نام برده شد دلیلی برتعویض زپنجره های قدیمی است. استفاده از این پنجره ها باعث به وجود آمدن آرامش و امنیت در خانه شما می شود و از مشکلات این چنین شما را دور نگه می دارد.

شرکت سیجاندژ تولید کننده انواع درب و پنجره upvc است که بهترین خدمات را به شما ارائه خواهد داد.
شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.